Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Automatisch SharePoint documenten openen in de Office client (lokaal)

Om ervoor te zorgen dat documenten van SharePoint automatisch worden geopend in Officeprogramma’s op je PC wanneer je erop klikt heb je beheerdersrechten nodig. Ben je beheerder en/of heb je de juist rechten? Ga dan naar SharePoint in de webbrowser en navigeer naar de gewenste SharePoint site, je kan deze instelling namelijk per site toepassen. Klik rechtsboven op het Tandwieltje (instellingen) en klik je op Sitegegevens, vervolgens klik je op Alle site instellingen weergeven. Ga naar de sectie Beheer van de siteverzameling en klik je op Onderdelen van de site verzameling. Dan klik je op Activeren bij Documenten standaard openen in clienttoepassingen. Als je dit geactiveerd hebt dan worden de documenten van deze SharePoint site automatisch geopend met de Officeprogramma’s die zijn geïnstalleerd op computers.

Kijk voor meer info onze instructievideo waarin we direct openen in de Office client verder toelichten: